How the Kremlin Tried to Pose as American News Sites on Twitter

Source: 
Author: 

The Kremlin-backed Russian Internet Research Agency operated dozens of Twitter accounts masquerading as local American news sources that collectively garnered more than half-a-million followers. More than 100 news outlets also published stories containing those handles in the run-up to the election, and some of them were even tweeted by a top presidential aide. These news imposter accounts, which are part of the 2,752 now-suspended accounts that Twitter Inc. has publicly disclosed to be tied to the IRA, show how the Russian group sought to build local communities of followers to disseminate messages.


How the Kremlin Tried to Pose as American News Sites on Twitter